måndag 12 september 2011

Investeringspedagogik

Jag snubblade över den här inspelade föreläsningen med Cale Smith, en Florida-baserad fondförvaltare. Jag tycker den är riktigt tydlig och bra, även om hans investeringscase på slutet (Neutral Tandem) ännu inte lyft. Bolaget har haft fallande lönsamhet de senaste åren och värderingen har sjunkit.

Föreläsningen innehåller de obligatoriska värdeinvesterarelementen: Mr Market, Graham & Buffett-referenser, hugg mot teorin om den effektiva marknaden. Men jag tycker ändå att den är väldigt tydlig och pedagogisk och kan rekommendera den.



Redigering: jag tog bort del 2-4 som inbäddade filer eftersom hela sajten blev seg att ladda, men här är länkar till del 2, del 3 och del 4 av föreläsningen. Mycket nöje!

3 kommentarer:

  1. Halloj Luppen! Sitter och letar bland förlorarlistorna efter något fynd och har fastnat på Electrolux, men har inte kommit så långt i min analys än. Du råkar inte ha en någorlunda uppdaterad analys av bolaget? Det enda jag hittat är din analys av investor 2010.

    Mvh Graham

    SvaraRadera
  2. @Graham: nope, har inte gått igenom Electrolux ordentligt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.