onsdag 8 december 2010

PPM-rådgivning på Placera.nu

Som Avanzakund har jag mycket jag är nöjd med, men Placera.nu lämnar mig lite kluven, även om jag inte kan låta bli att läsa. Skribenterna gör ofta tveksamma analyser (Eniro som jag tidigare påpekat...) med lite märkliga resonemang.

Nu bläddrade jag precis runt och fick lite vatten på min kvarn. Placera.nu har ett gäng PPM-portföljer som de redovisar och där man även kan beställa förvaltning till det facila priset av 99 kronor per år. Dessa portföljer har väl inte precis rosat marknaden i år - utom "Tillväxt" vars nästan 50-procentiga uppgång väckte mitt intresse lite. Jag klickar och får upp den här bilden:

Ändring 2010-12-10: nu verkar man fått rätt på grafen och siffrorna igen. Vem vet, de kanske läser bloggen? :-)

Finn något skumt, så är du duktig för nu är felet rättat...
Kolla själv på beskrivningssidan och se om du hittar någon förklaring till hur man gick från under 9 % till över 45 % till synes på en dag. Portföljrapporten, den månatliga är från oktober.

Vakna Placera.nu! Vi läsare kräver mer från er på alla plan. Jag hoppas verkligen att ingen köper tjänsten baserat på årets uppgångssiffra.

1 kommentar:

  1. Jag är också kluven.. jag tycker en del analyser håller tveksam kvalitet men samtidigt är det något som drar mig tillbaka till sidan varje dag:)

    deras globala PPM-alternativ består till 20% av
    "BlackRock Global Funds - World Gold A2 usd" med en förvaltningsavgift på 1,75%. Inte den första fond jag skulle välja om vi säger så. Tacka vet jag breda indexfonder.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.